ההסתדרות הרפואית נגד ליצמן שתוקף אותם בחוזקה

חיים הלר No Comments on ההסתדרות הרפואית נגד ליצמן שתוקף אותם בחוזקה
17:10
30.04.24
קובי פינקלר ומוטי הלפרין No Comments on הפיקו לקחים: האוגדות שיצאו מעזה נערכים לפעילות ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד שבבית הדין הגבוה לצדק טרם הכריעו בסוגיית המינוי של יעקב ליצמן כסגן שר הבריאות לנוכחת עתירת תנועת יש עתיד שטוענת כי המציאות מחייבת שר במשרה מלאה, הרי שמינוי נוסף הקשור לליצמן מגיע לבג"ץ.

ההסתדרות הרפואית עתרה אתמול לבג"ץ נגד מינויו של משה בר סימן טוב, מועמדו של ליצמן לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

העותרים מבקשים מהמדינה להסביר כיצד מונה לתפקיד אדם שאינו רופא, לראשונה בתולדות המדינה. העותרים ביקשו מבג"ץ להוציא צו ביניים שיעכב את כניסתו של בר סימן טוב לתפקיד עד להכרעה בעתירה.

מלבד הטענה כי בר סימן טוב אינו רופא טוענת ההסתדרות הרפואית כי הוא אינו כשיר לכאורה לתפקיד משום ששימש אמנם כסגן הממונה על התקציבים באוצר וכציר הכלכלי של ישראל בארה"ב, אך לכאורה לא ניהל מערכת של ממש עד היום.

במקביל, סגן שר הבריאות תוקף בחריפות את יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן, על קריאתו לרופאים שלא לכבד את חוק הזנת אסירים שובתי רעב.

בדיון שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת אמר ליצמן כי יו"ר הר"י חצה קו אדום ומסוכן, וכי קריאה פומבית לסירוב חוק מהווה פגיעה אנושה בשלטון החוק בישראל.

"זו בושה וחרפה שאדם בתפקיד ציבורי מכובד, בעל השפעה ניכרת על מערכת הבריאות, קורא להפרת החוק. בניגוד לעמדתו של אידלמן, אני חושב שמערכת בריאות צודקת ושיוויונית דורשת שמירה על החוק, תוך הקפדה על ערכי מוסר וצדק". דברי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.



0 תגובות